Nieuwe Hartford Portaalfreesmachine voor Zandstra Metaalbewerking

Zandstra: ‘Het is dus niet meer een lassamenstelling zoals voorheen.’ Fregatdeuren In 2019 won hij de order voor de fregatdeuren, die Zandstra in opdracht van Interdam uit Ridderkerk fabriceert. Eén van de doorslaggevende factoren was, naast het vakmanschap in de fabriek, het feit dat Zandstra gewend is een nauwkeurige documentatie van de fabricage te voeren. ‘Alles moet herleidbaar zijn tot wie, wat en wanneer heef t gedaan. Ook bij Vekoma Vlodrop is dat essentieel, dus we hebben daar veel ervaring mee. We zijn nu bovendien bezig om eind dit jaar het ISO 9001 certificaat te behalen’, vertelt hij. Internationaal Tot nu toe maakte hij al meer dan dertig fregatdeuren, waarvan het basisframe net als de achtbaan-onderstellen uit één stuk worden gefreesd. De assemblage van de deuren gebeurt ook in eigen huis. Hij weet dat deze opdracht de komende jaren door blijf t lopen. ‘Die deuren gaan de hele wereld over. De marine-markt is internationaal booming’, vertelt hij. De oude Kao Ming portaalfreesmachine uit 2004 heef t veel onderhoud nodig en kan onvoldoende productiecontinuïteit garanderen. ‘Ik ben uiteraard leveringsplichtig en mag contractueel niet uitwijken’, zegt Zandstra. Reden waarom hij recent uitbreidde met een nieuwe Hartford Portaalmachine, gekocht bij Promas uit Maasbree, leverancier van hoogwaarK